Styrelsen uppskattar att få del av dina synpunkter på verksamheten.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Videor

Man borde inte sova

 

    Notiser från våra aktiviteter 
i datumordning. Klicka på en länk nedan och ni får notisen i ett wordsdokument.
 
 
Ing-Marie Janzon och Mats Stenlund 7 sep 2017
Ebelingmuseet och Rolf Bergs Keramik 26 o 27 sep 2017
Den taturerade änkan 30 sept 2017
Månadsmöte Låt dig inte luras av försäljare 12 okt 2017
Hallwylska Museet och Hovstallet 17 okt 2017
Stiga Sports Arena 2 nov 2017
Månadsmöte Sjukhusclownerna 9 nov 2017
Stadsteatern Stockholm Billy Elliot 11 nov 2017
Jullunch 14 dec 2017
Månadsmöte Eva Burman11 jan 2018
Besök i Stadshuset 1 feb 2018 
Årsmöte 15 feb 2018
Månadsmöte Anna Götzlinger 8 mars 2018
Teaterresa till Stockholm och Våra drömmars stad 15 mars 2018
Månadsmöte med Kaj Lärka 12 april 2018
Besök på Nordea 19 april 2018
Konsert med Janne Schaffer 6 maj 2018
Resa till Kungsör och Arboga 23 aug 2018
Månadsmöte med Leif Jacobsson 13 sept 2018
Resa till Robotdalen 20 sept 2018
Resa till Oscarsteatern Såsom i himlen 23 sept 2018
Prova olik kök 4 oktober 2018
Månadsmöte med Bengt Strandberg 11 oktober 2018
Resa till Hjalmar och gänget 19 oktober 2018
Slottet och SvenHarrys 8 november 2018
Månadsmöte med G och G 15 november 2018
   
 

                                            Bowling
 

Vi har numera tre lag som representerar oss i bowling. Du som är nyfiken på bowling kan gå till bowling hallen onsdagar kl 14.00 för då tränar alla våra bowlare. 

 

 

t

 

      
    Stavgång
 
 
 
 
Stavgången startar igen tisdag 3 april. Samma tid och plats som tidigare, dvs kl 10 vid Vilsta bangolfbana.
Ovanstående tappra gäng deltog i avslutningen i höstas.
 

 

Lär känna dina barnbarns datavärld.
Klicka på länkarnaoch roa er tillsammans eller sitt ner och samtala om det ni ser.
Hamsterpaj
Jesper 
Youtube
Miniclip

  

 

 

         

 
Tänk på att din e-post kan jämställas med din papperspost.

Du kollar väl inkorgen och brevlådan varje dag, så att du inte missar någon information.

                     
                         
Kom gärna med förslag till programpunkter  för kommande säsonger.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

    

 

 

 

 

 

  Om du känner för att starta en ny gruppaktivitet så anmäl dig till Anders Krafft  070-688 49 00 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.så hjälps vi åt med din idé.

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

  Vet du att regelbunden motion håller även hjärnan i trim?
10 andra bra vägar är:
Lös korsord eller sudoko (en rejäl genomkörare för hela hjärnans nätverk)
Se humorprogram eller stand up comedy bygger nästan alltid på att göra nya kopplingar i hjärnan. En komikers främsta trick är att leda in oss på en välbekant tankebana för att sedan göra ett tvärkast till något oväntat. Vi upptäcker en ny lösning, ett nytt tankesätt eller en oväntad kombination. Vi skrattar  och hjärnan njuter.
Läs När vi läser skapar vi hela tiden bilder i huvudet , vilket underhåller hjärnan betydligt mer än när bilderna levereras färdiga via TV.
Träna med korsvisa rörelser  Alla rörelser där vi korsar vänster och höger sida tränar upp samarbetet mellan de båda hjärnhalvorna (ex nudda höger knä med vänster hand) dans, gympa och jonglering får ofta in de här rörelserna.
All form av motion  Träning ökar blodgenomströmningen och syretillförseln i hjärnan och förbättrar nybildandet av hjärnceller. Det har dessutom visat sig kunna påverka signalsubstanser som seratonin, dopamin och endorfiner, som styr vårt välbefinnande.
Spela musik och måla  Kreativa aktiviteter är utmärkt avkoppling som låter hjärnan utvecklas.
Gör saker på helt nytt sätt  Ta en annan väg till mötesplatsen, affären , FAS etc, prova att göra dina uppgifter i en helt annan ordning eller på ett helt annat sätt.
Lär dig ett nytt språk  eller vad som helst annat som är nytt
Ät bra mat  frukt, grönsaker och fisk med omega 3 är extra bra för hjärnan.
Sov gott och stressa mindre Stress och sömnbrist är de vanligaste orsakerna till dåligt minne och koncentrationssvårigheter. Ge din hjärna tillräckligt med välbehövlig vila.
Läs mer http://www.huvudsidan.se/index.asp